Het wordt steeds kouder buiten, terwijl de ijzige wind tegen het raam waait. Met een stevige arm rond me heen gebouwd, keek ik dit weekend, in gezelschap van mijn vriend, naar de film Miss Peregrine’s: Home for Peculair Children. Gelukkig mag ik juichen dat mijn knolletje zulke soorten films ook graag ziet.

missperegrinesposter1.jpg

Titel: Miss Peregrine’s Home for Peculair Children
Producer: Tim Burton
Verhaal gebaseerd op de boeken van: Ransom Rigg
Rating: Ster 5

Samenvatting: In Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children ontdekt Jake een mysterie dat deze wereld en tijd overstijgt. Dankzij aanwijzingen ontdekt hij een geheim toevluchtsoord: mevrouw Peregrine’s weeshuis voor bijzondere kinderen. Maar als Jake kennismaakt met de bewoners en hun bijzondere gaven, realiseert hij dat veiligheid slechts een illusie is. Er schuilt gevaar in de vorm van krachtige, verborgen vijanden. Jake moet uitzoeken wie er echt is, wie hij kan vertrouwen en wie hij werkelijk is.

Ik wist absoluut niet wat ik moest verwachten van de film. Ik heb in eerste instantie de boeken (nog) niet gelezen en afgaan op stukjes en geruchten, kan je natuurlijk geen film aan elkaar knoppen. Het enige wat ik duidelijk vond was: een weeshuis waar bijzondere kinderen in wonen. Maar hoe het verhaal zich compleet maakte, bleef als een groot vraagteken in me geheugen.

Nieuwsgierig (ja dat was ik echt) ging ik de film gaan kijken, en vooral met de vraag wat moet ik in hemelsnaam verwachten? En ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik zeer aangenaam verast was. Nee, wat ik zeg ik: Het was gewoon super awesome. De effecten, het verhaal, de bijzonderheden, alles wat deze film omvatte, was geniaal.

De hele film zelf, was makkelijk te volgen. Alles werd uitgelegd, zodat ik niet het raden naar moest gaan doen. Alleen was er een bepaald moment, dat het zeer verwarrend leek. De tijdperk was onduidelijk en ik kreeg ook niet zo een goed beeld, wat er met bepaalde personage verder ging gebeuren.

Het werd na een tijd ook niet vervelend om naar te kijken. De vormgeving was zeer kleurrijk en de kinderen onder Miss Peregrine gaven het oog ook wat. Soms waren de Peculair Children eens te vergelijken met een circus bende die enkel maar speciale circusleden hadden. American Horror Story had daar trouwens ook een serie over.

Kortom, na veel mislukte poging van Tim Burton, heeft hij in deze film getoond dat hij het nog kan. Door deze bijzonder goede film, wil ik ook zo dringend mogelijk beginnen in de boeken, want ik wil gewoon geen afscheid nemen van het verhaal van Ransom Rigg.

 

Geef een reactie

