Gekortwiekt – Debora Elisabeth

3a4194fd-76c6-4602-a44b-7a61cc031392

 

Titel: Gekortwiekt
Geschreven door: Debora Elisabeth
Uitgeverij: Nokomis
Gerne: Young Adult, fantasy
ISBN: 1230001425802
Aantal pagina’s: 88
Bindwijze: Ebook
Rating: Ster 4

Samenvatting:

“Haar alleen maar zien zorgt ervoor dat het grote gat in mijn borstkas een heel klein stukje dicht lijkt te trekken. Kan zij me helpen? Kan ze een brug bouwen, zodat ik het gat weer over kan steken?”

Ze zijn nieuw op school: Ava en Ab. Bloedmooi, ongrijpbaar en mysterieus. Brian en zijn klasgenoten Jason en Renkse weten niet wat ze van de nieuwkomers moeten denken. Er is iets vreemds met hen beiden aan de hand. Ze zijn een stel, maar Ab heeft er geen problemen mee om andere meisjes op school te verleiden, zelfs Brians ex-vriendin Tara niet.
Brian voelt nog steeds veel voor Tara, maar wordt ook door Ava’s kwetsbaarheid en geheimzinnigheid aangetrokken.
Wat Brian niet weet is dat Ava en Ab een geheim verbergen dat nooit bekend mag worden … een geheim dat de gewone wereld overstijgt.

Nog niet zo heel lang geleden kon ik op de Facebook pagina van Debora Elisabeth de cover van gekortwiekt zien. Ik was zeer enthousiast over de cover en het sprak me meteen aan op het boek te lezen. Ja, ik ben een typische lezer, die boeken beoordeeld door de cover. Is het niet aantrekkelijk? Dan ben ik minder geneigd om een verhaal te lezen tenzij dat het me echt iemand aanraadt. Maar goed, Gekortwiekt, was het verhaal dat ik absoluut wou lezen door de cover alleen nog maar te zien. Het heeft een mysterieuze uitdrukking en de dame in het midden toont al veel dingen over wat het eventueel kan gaan. Geen bevestiging, slecht enkele bedenkingen… Kortom: als je het verhaal gelezen hebt en dan bekijk je de cover nog eens: dan passen de twee uitstekend bij elkaar.

Mijn nieuwsgierigheid liep op en toen ik het ebook bestand had. Ik gooide het meteen op mijn ereader en begon met lezen. De woorden die Debora gebruikten, leken wel magische. Ze bleven een ruime tijd na zweven in mijn geheugen toen ik verder las. Spontaan en zonder er zelf een besef van te hebben, greep het verhaal me volledig. De emoties die elke jongere in het verhaal meemaakte, maakte ik zelf intens mee. Zo goed was het geschreven. Debora mag dan wel in de tegenwoordig tijd schrijven, en ik mag er dan mindere fan van zijn. Zij heeft me: door Gekortwiekt te laten lezen, de tegenwoordig tijd in een andere licht geplaatst. Het is helemaal niet zo slecht als ik dacht. Het is juist een kwestie van hoe je het verhaal neerpent. En dat heeft ze zeker gedaan!

Gekortwiekt.jpg

Debora heeft gebruik gemaakt van wisselende perspectieve, zodat we kennis konden maken met elke personage uit het boek. De korte hoofdstukken, waren zo prettig om te lezen dat je Gekortwiekt in een ruk uit had. Het voelde heel somber zodra mijn ereader aangaf dat het de laatste pagina was. Ik vloekte, binnensmonds wel, want mijn vriendje lag naast me te slapen. Hihii.

Vol geheimzinnigheden, spanning en veel emoties, kwam ik per pagina naar het einde toe. Het boek heeft 4, 5 sterren verdiend. Debora heeft er zeker en vast een fan bij! Gewoon geweldig!

En ik heb nog nieuws! Gisteren zag ik dat Debora Elisabeth bezig is met Gekortwiekt 2! Is dit niet fantastisch! Ik vind van wel. Ik wenste dat ik hem nu al kan lezen.

Geef een reactie

